دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور دکتر محسن رضایی با معظم له

در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است، مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک ها پیگیر این موضوع باشند/حضور رئیس جمهور در بین مردم قابل تقدیر است و می بینیم كه مسئولان در حال تلاش برای حل مشكلات هستند.

a249718e-9231-43d0-b13e-d253f233160c

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با محسن رضایی؛ معاون اقتصادی رئیس جمهور ضمن تسلیت ایام حزن اهل بیت(علیهم السلام) و فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تجلیل از حرکت عظیم پیاده روی اربعین، فرهنگ شهادت طلبی و جهاد در راه اسلام را یکی از آموزه های اهل بیت (علیهم السلام) دانست. و با تجلیل از شخصیت و خدمات آقای محسن رضایی در دوران جنگ فرمودند: همانگونه كه در جنگ تحمیلی در مقابل دشمن ایستادگی كردید و مشكلات حل شد، امروز نیز باید در جنگ اقتصادی با برنامه ریزی مشكلات را حل كرد و به دولت در این مسیر كمك كرد.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه با بیان اهمیت خدمت رسانی افزودند: امروز دولت تلاش می كند به مردم خدمت كند و بطور شبانه روزی هم مشغول است.
معظم له خواستار نظارت دقیق و مستمر بر بازار شدند و خاطر نشان کردند: باید با برنامه ای دقیق نرخ کالاها کنترل شود و با نظارت مستمر و تلاش شما مردم شاهد ارزانی و بهبود وضعیت معیشتی باشند .
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به طرح اخیر بانكداری اخذ دیر کرد و ربا در بانک ها را یکی از آسیب های اقتصادی دانست و تصریح کردند: گرفتن دیر کرد ربا و حرام است. در اسلام هیچ گناهی به اندازه ربا بزرگ شمرده نشده است و مسئولان امر برای اصلاح ساختار بانک ها پیگیر این موضوع باشند.چون تا به امروز به نظرات توجه نشده است.
مرجع تقلید شیعیان توجه به پول ملی را یکی از عوامل مهم در رونق اقتصادی و حمایت از تولید دانست و اضافه کردند: کاهش ارزش پول ملی یکی از موانع رونق اقتصادی است مسئولان در تجارت با دیگر کشورها پول ملی را جایگزین ارزهای خارجی کنند.
معظم له مبارزه با فقر، بی عدالتی و بالا بردن سطح آگاهی مردم را یکی از اصلی ترین برنامه های نظام مقدس اسلامی بیان نمود و در ادامه افزودند: مسئولان و دست اندرکاران نظام باید برای ریشه کردن نمودن این معضلات تمام تلاش و سعی خود را به کار برده و آرمان های انقلاب را در جامعه پیاده نمایند.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی صداقت در گرفتار و صمیمیت در رفتار را یکی از وظایف مسئولان امر بیان نمود و تصریح کردند: صداقت در گرفتار و صمیمیت نسبت به مردم باید یکی از شاخصه های مسئولین نظام مقدس اسلامی باشد. در مشکلات با مردم صادقانه صحبت کنید و مشکلات را با آنها در میان بگذارید. مردم مومنانه و دلسوزانه همواره در کنار نظام و پشتیبان نظام بوده اند از این رو در برخورد با آنها صداقت و صمیمیت سرلوح کار شما باشد.
معظم له حضور در بین مردم و شنیدن حرف مردم را از نكات مثبت رئیس جمهور دانسته و فرمودند: باید این ارتباط ادامه داشته باشد.