دیدار با حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی خطیب رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان با معظم له

تنها راه عزت بخشی به اسلام، پیروی از اسلام ناب محمدی و احیای فرهنگ جهاد است

WhatsApp Image 2022-05-04 at 17.52.50

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی خطیب با اشاره به آیه هشتم از سوره منافقین( وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ) بر ضرورت حفظ عزت اسلام و جامعه اسلامی تاکید فرمودند.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اوضاع کنونی جهان اسلام فرمودند: تنها راه حفظ عزت و عظمت اسلام اتحاد مسلمانان است و در فرهنگ اسلامی مرزهای جغرافیایی هیچ معانی ندارد و قرآن از مسلمانان به عنوان یک امت واحده نام برده است.
معظم له با بیان ضرورت تمسک به اسلام ناب محمدی افزودند: تنها راه عزت بخشی به اسلام و جامعه اسلامی پیروی از اسلام ناب محمدی و احیای فرهنگ جهاد در مقابل استکبار جهانی و دشمنان اسلام است از این رو باید با تبین معارف حیات بخش اسلامی و آگاه نمودن مسلمین جهان در مقابل جریان های فتنه گر ایستاد.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی ضمن تقدیر از حضور گسترده مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس فرمودند: تنها حضور گسترده مردم در روز قدس کافی نیست، بلکه باید با اتحاد و بسیج نیروها رژیم غاصب اسرائیل را برای همیشه سرنگون و فلسطین را به آغوش اسلام بازگردان. امروز ما شاهد مشکلات فراوان در فلسطین، لبنان، بحرین، سوریه و بسیار از کشورهای اسلامی هستیم، امروز روز عمل است گفتن تنها کافی نیست.
معظم له با اشاره به سفر خود به لبنان فرمودند: در آن زمان کلام تاثیر گذار امام راحل سبب گردید تا جوانان لبنان با پیوستن به حزب الله نقشه های صهیونیست ها با شکست مواجه شد و بحمدلله امروز حزب الله لبنان با هدایت سید حسن نصر الله با اقتدار تمام در مقابل رژیم اسرائیل ایستاده است و مردم لبنان به عنوان نماد مقاومت برای تمام مسلمانان جهان مطرح هستند.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با تجلیل از شخصیت برجسته امام موسی صدر افزودند: امام موسی صدر با اخلاق و رفتار و فرهنگ والای خود بین شیعیان لبنان وحدت و یکپارچگی ایجاد نمود و توانست ضمن حفظ شیعیان، فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و فرهنگ تشیع را به جهان بشناساند.