روحانیت باید در خدمت مردم باشد

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی روحانیت و طلاب را به خدمت و حضور در میان مردم و رسیدگی به مشکلات جامعه توصیه کردند.

photo5807795867783115735

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان عصر امروز در دیدار جمعی از طلاب و فضلای محمودآباد مازندران، طلبگی را سربازی امام عصر(عج) دانستند و گفتند: باید جمعیتی از مسلمانان وجود داشته باشد تا مردم را به خیر، صلاح و سعادتمند دعوت کند و امر به معروف و نهی از ضد ارزش ها داشته باشد.

ایشان افزودند: طلاب در زندگی پرافتخار خود دو مرحله دارند که یکی مربوط به کسب علم و دیگری مربوط به تبلیغ و هدایت جامعه می شود و درباره اهمیت هر دو کار روایات فراوانی وجود دارد، اگر کار انسان به ویژه طلبه ها با اخلاص و برای خدا نباشد علم و کار برکت پیدا نمی کند و نمی تواند فرد مفیدی باشد.

معظم له با بیان این که انسان باید جوانی، فرصت و همه امکانات خود را در طبق اخلاص قرار دهد، اظهار داشتند: توفیق خدا شامل کسانی می شود که با اخلاص تمام گام بردارند، از ابتدا همت ما باید بلند باشد و بدانیم که طلبگی راه شیخ مفیدها و شیخ طوسی ها است و در این راه پر فراز و نشیب باید همت بلند داشته باشیم.

ایشان جدیت از دیگر ویژگی های لازم طلبگی دانستند و ادامه دادند: انسان های تنبل در هیچ کاری توفیق پیدا نمی کنند، از دیگر ویژگی های مهم و لازم طلبگی نظم در کارها است که سبب موفقیت انسان می شود، همچنین طلاب باید در ادبیات فارسی و عربی مهارت های لازم را داشته باشند تا بتوانند با بیان و قلم خود به اسلام خدمت کنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی طلبگی را افتخاری بزرگ عنوان کردند و ابراز داشتند: زمانی که بنا شد به رهبر معظم انقلاب عناوین دیگری اهدا شود ایشان فرمودند که افتخارشان طلبگی و سربازی امام زمان(عج) است.
ایشان عنوان کردند: طلاب باید اهل تهجد و نماز شب باشند چرا که برکات و نورانیت بی نظیری برای انسان به وجود می آید؛ مدیران حوزه ها هم نقش مهمی در تربیت طلاب دارند و باید با مدیریت درست و استفاده از ابزارهایی مانند تشویق طلاب را هدایت کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر تقویت درس اخلاق در حوزه های علمیه خاطرنشان کردند: حوزه باید در زمینه اخلاق سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد و با ترویج مسائل اخلاقی، طلاب مهذب را تربیت کند.
ایشان اضافه کردند: همچنین باید به تربیت فقها و مجتهدان توجه لازم را داشته باشیم؛ همچنین استاد در طلبه تأثیر ویژه ای خواهد داشت از این رو باید در انتخاب اساتید نهایت دقت را داشته باشیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر توجه حوزه و روحانیت به مسائل جامعه گفتند: در گذشته غالبا در حوزه درس می خواندند و کاری نداشتند در جامعه چه می گذرد و چه کسانی حکومت می کنند اما امروز این گونه نیست و حوزه و طلاب باید به مسائل روز توجه داشته باشند و وظیفه خود را قبال آن انجام دهند.

ایشان افزودند: به فرموده امام راحل طلبه تنها نباید به فکر درس و بحث باشد بلکه باید نسبت به مسائل پیرامون خود حساس بوده، دشمنان را بشناسد تا وظیفه خود را انجام دهد.

معظم له با اشاره به سخنان روز گذشته فرمانده سپاه درباره نابودی اسرائیل اظهار داشتند: باید به کلی رژیم غاصب صهیونیستی که غده ای سرطانی در منطقه است را نابود کنیم تا شاهد حل مشکلات جهان اسلام باشیم.
مرجع عالیقدر جهان تشیع در پایان طلاب را به خدمت و حضور در میان مردم و رسیدگی به مشکلات جامعه توصیه کردند.