همه مشکلات را برگردن تحریم نیندازیم/بعد نظارتی مجلس تقویت شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که قانونگذاری مجلس کافی نیست، گفتند: مجلس باید بعد نظارتی خود را تقویت کند، مجلس قوانینی تصویب کرده اما باید نظارت کند که آیا قوانین اجرایی می شود یا خیر.

photo5812429884092429397

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالار دینی است، گفتند: مردم صاحب اصلی نظام هستند و با دادن جان و خون خود توانستند نظام اسلامی را با رهبری امام راحل به پیروزی برسانند.

ایشان با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این که مجلس در رأس امور است، عنوان کردند: امروز کار در دست نمایندگان مجلس است و باید با جدیت برای حل مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی و معیشتی تلاش کنید.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند و گرانی مشکل جدی مردم است،مسوولان باید دقت کنند وقتی وعده ای می دهند عمل کنند و الا سبب عدم اعتماد مردم می شود.

ایشان با تأکید بر مقابله جدی مجلس با رباخواری در کشور اضافه کردند: رباخواری مضرات و مفاسد فراوانی برای جامعه دارد و بنای انقلاب این است که دستورات دین در امور کشور اجرایی شود، یکی از موارد ربا دیرکردهای بانکها است و با وجود تذکرات مکرر مراجع و بزرگان و حتی مخالفت برخی از نمایندگان مجلس هنوز شاهد هستیم که بانک ها کار خود را انجام می دهند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که قانون‌گذاری مجلس کافی نیست، گفتند: مجلس باید بعد نظارتی خود را تقویت کند، مجلس قوانینی تصویب کرده اما باید نظارت کند که آیا قوانین اجرایی می شود یا خیر و درصورت تخلف برخورد لازم را انجام دهد.

ایشان افزودند: مشکل امروز تحریم های دشمنان نیست، کار به دست خود مسؤولان و مردم است و باید تلاش کنند مشکلات حل شود، امروز کشور نظارت دقیقی نیاز دارد تا با کسانی که با گرانفروشی مردم را دچار مشکل نکنند.

معظم له اظهار داشتند: خوشبختانه از نظر منابع و امکانات مشکلی در کشور نداریم، نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم بیندازیم بلکه باید مدیریت را اصلاح کرد، باید برای اجرای قوانینی که تصویب می شود نظارت دقیق وجود داشته باشد.

ایشان ادامه دادند: همه تلاش ها باید برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت در جامعه باشد، همه تلاش ما باید این باشد که به تمدن عظیم اسلامی برسیم البته دشمنانی داریم و باید در برابر توطئه های آنان هوشیار و مقاوم باشیم و نظام را حفظ کنیم.

ایشان با تأکید بر توجه به نیازها و مطالبات مردم افزودند: خدمت به مردم بزرگترین عبادت است و امیرمؤمنان(ع) فرمودند مسؤولیت انسان طعمه ای برای کسب مال نیست بلکه امانتی الهی است که باید در رعایت امانت کوشا باشد.

معظم له اظهار داشتند: اسلام دین اجتماعی است و همه مردم باید برای ساختن جامعه دست به کار شوند، هرکس به نوعی باید وظیفه خود را در اجتماع ایفا کند و بر اساس دستورات الهی عمل شود، هرکس هر اندازه قدرت دارد باید به کار و وظیفه خود عمل کند.

ایشان ادامه دادند: جامعه اسلامی باید از فقر، ظلم و جهل خالی باشد چرا که وجود این مسائل در جامعه سبب تشتت و ایجاد مشکلات دیگر می شود، در جامعه اسلامی هرکس باید زندگی نسبتا مرفهی داشته باشد و اگر طبق دستورات اسلامی عمل شود فقری باقی نخواهد ماند؛ اگر امروز فقری وجود دارد به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر این که عدالت و رعایت حقوق باید در جامعه اسلامی برقرار باشد، ابراز داشتند: باید حقوق انسان ها در نظر گرفته شده و بر اساس آن ها برنامه ریزی شود، مدیران جامعه باید حقوق افراد جامعه را عملی کنند.