ائمه جمعه فقط مبین سیاست‌های كلی نظام، انقلاب و رهبری باشند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی: ائمه جمعه فقط مبین سیاست‌های كلی نظام و انقلاب و رهبری باشند و از ورود و گرایش به مسائل حزبی و جناحی جدأ پرهیز كنند و نقش یك پدر را در شهرها داشته باشند.

IMG_4692x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار رئیس و معاونین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نقش امامان جمعه را به عنوان مهم‌ترین شبكه ارتباطی مردم و نظام بسیار مهم توصیف نموده و در این بخش توصیه‌هایی فرمودند.

ایشان اولین و مهمترین وظیفه ائمه جمعه را رعایت تقوی، مردمی بودن و ساده زیستی آنها دانسته و خطاب به حجت الاسلام حاج علی اكبری فرمودند: مردم با عالمی ارتباط پیدا می‌كنند كه در بین آنها باشد؛ با آنها ارتباط مستقیم برقرار كند و حرف آنها را بشنود؛ یكی از موفقیت‌های جنابعالی ارتباط مستقیم با مردم و جوانان است كه بحمدالله دارید.

این مرجع تقلید حفظ حرمت علمای بلاد را از وظایف امامان جمعه برشمردند و فرمودند: وقتی امام جمعه در این جایگاه قرار می‌گیرد علاوه بر ارتباط با مردم، ارتباط با علما و روحانیت را نیز باید در نظر داشته باشد.

معظم‌له ورود یا گرایش ائمه جمعه به احزاب یا جناح‌های سیاسی را مضر دانسته و فرمودند: تبین سیاست‌های كلی نظام و انقلاب و رهبری وظیفه امامان جمعه است و نقش امام جمعه، نقش یك پدر در شهر است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان بعد از استماع گزارش رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با حوزه فرمودند: این گزارش جامع و كامل شما موجب خوشحالی می‌شود و ما از این اقدامات صورت‌گرفته تشكر می‌كنیم.