آموزه های دینی و تاریخ با استفاده از ابزار هنر تبیین شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با تأکید بر استفاده از قالب هنر برای بیان آموزه های دینی و تاریخی گفتند: حوزه با کمک افراد متدین و انقلابی باید حقایق دینی و تاریخی را بیان کند.

IMG_0729x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، این مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار دبیر و اعضای ستاد برگزاری همایش ملی فقه هنر ضمن تقدیر از زحمات و خدمات آیت الله علیدوست در حوزه فقه و هنر به تأثیر پیگیری فقه هنر در حوزه‌های علمیه اشاره کرده و فرمودند: باید کارهای بزرگ را به صورت دقیق به پیش برد، باید افراد ماهر و هنرمند معارف دینی و تاریخ را به تصویر بکشند.

ایشان افزودند: این کار به فکر بلند و اطلاعات کامل و سرمایه گذاری نیاز دارد، افراد متدین و انقلابی باید وارد میدان کار شوند و با هنر معارف و تاریخ را نشان دهند، امروز همه بدخواهان با استفاده از ابزارهای گوناگون از جمله روش های هنری اسلام و مسلمانان را می کوبند و باید با قدرت به میدان بیاییم و واقعیت ها را تبیین کنیم.

معظم له با تأکید بر استفاده از قالب هنر برای بیان آموزه های دینی و تاریخی اظهار داشتند: مشاهده کردیم وقتی زندگی حضرت یوسف را در قالب هنری به نمایش گذاشتند چقدر در دنیا اثر کرد، جریانات عبرت آموزی در تاریخ انبیا و اولیا وجود دارد که باید به خوبی و با استفاده از ابزار هنر نشان داده شود.

ایشان ادامه دادند: خیلی خوب است که حوزه برای تبیین آموزه ها و ارزش های اسلامی از قالب هنری استفاده کند، حوزه باید یک رسانه و شبکه مخصوص داشته باشد و معارف را در قالب های گوناگون به جامعه انتقال دهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به هجمه های شدید اعتقادی و فکری به جامعه اسلامی ابراز داشتند: پاسخ های متقنی داریم اما باید رسانه ای وجود داشته باشد تا در برابر سم پاشی ها ایستادگی کند.

ایشان عنوان کردند: باید حلیه های یهود بر اساس آیات و روایات در قالب هنر تبیین شود، امروز صهیونیست ها تمام توان خود را برای از بین بردن اسلام ناب به کار گرفته اند و ما نیز در زمینه تبیین آموزه های دینی فعال باشیم.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: باید ارزش ها و فطرت انسان ها را با استفاده از شیوه های گوناگون به ویژه هنر زنده نگه داریم، افراد متدین فراوانی داریم که اگر کار خوب را مشاهده کنند حتما کمک خواهند کرد.

ایشان اضافه کردند: باید تاریخ اسلام و اهل بیت(ع) را تبیین کنیم و در این مسیر باید از ابزارهای هنری استفاده شود.