پاسخ حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته به سئوال برخی از طلاب پیرامون مسائل روز

امروز خدمت به مردم در اولویت تمام امور است ملت ایران ثابت کردند همیشه باعزت و عظمت هستند و اجازه نخواهند داد کسی امری را به آنها تحمیل نماید و همه باید بدانند حفظ این انقلاب از واجبات است و محور وحدت در جامعه ولی فقیه است.

aghg-4

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته درپاسخ به سئوال بعضی از طلاب پیرامون مسائل روز فرمودند: علماء و طلاب باید عالم به زمان خود باشند هم علوم زمان را بیاموزند و هم حوادث زمان را باید رصد کنند.

آن زمان گذشته که علماء فقط مشغول درس و بحث باشند و کاری به حوادث زمان نداشته باشند و به فکر جامعه نباشند. ثمر درس و بحث باید درخدمت به دین و مردم باشد.

امروز خدمت به مردم در اولویت تمام امور است ملت ایران ثابت کردند  همیشه باعزت و عظمت هستند و اجازه نخواهند داد کسی امری را به آنها تحمیل نماید و همه باید بدانند حفظ این انقلاب از واجبات است و محور وحدت در جامعه ولی فقیه است.

معظم له همچنین فرمودند: هر چه انقلاب قدرتمندتر شود دشمنی دشمنان نیز بیشتر می شود و در زمان ما دشمنان با تمام قوا برای ضربه زدن به اسلام و ایران اسلامی وارد عرصه شده اند و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند بر این اساس وظیفه علماء و طلاب بسیار سنگین است و باید توجه داشت این انقلاب برپایه خون هزاران شهید استوار شد که زندگی هر کدام از شهداء خود یک الگو است.

 ایشان وظیفه مسولان را بسیار مهم دانسته و افزودند: اینکه تمام مشکلات را به گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع است چون باید توجه داشت که چهل سال است انقلاب با تحریم و تهدید مواجه است و ملت هم تحمل نموده، در مقابل دشمن سر فرود نیاوردند اما آنچه مردم را گله مند می کنند این است که مدیریت امور جامعه صحیح نمی شود، از امکانات داخلی استفاد نمی شود.

ما نامه های داریم از بی توجهی به تولید داخل یا حمایت نکردن از تولید کنندگان، از طرفی کشاورزان گله مند هستند که  محصولاتشان را با قیمت کم دلال ها خریداری می کنند ولی با قیمت بالا به دست مصرف کننده می رسانند این دیگر ربطی به تحریم ندارد.

چند سال است رهبر معظم درباره تولید و جهش تولید و کالای داخلی سفارش و تاکید دارند واقعاً اگر مسئولان فرمایشات ایشان را عملی می کردند امروز مشکلات کمتر بود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«دامت برکاته» همچنین به مسئولان توصیه کردند: با مردم همدرد باشند نه اینکه مردم  زیر بارگرانی قرار گرفته وعده ای دیگر ازبیت المال برای خود امکانات فراهم نمایند. امروز وظیفه اول همه خدمت به مردم وحل مشکلات آنهاست و بجای اختلاف باید حول محور ولی فقیه وحدت کامل داشته باشند تا هم دشمن ناامید شود و هم تمام وقتها و فرصت ها صرف حل مشکلات مردم شود.

امروز حفظ این انقلاب که جوانهای فراوانی برای نگهداری آن جان دادند و همین مردم خون دادند، جوان دادند واجب است.

ایشان با اشاره به موضوع بیماری کرونا افزودند: من بار دیگر از مسئولان بهداشت و درمان خصوصاً پزشکان و پرستاران که در صف اول مبارزه با این بیماری هستند تشکر کرده و دعاگوی آنان هستم و از گروهای جهادی که با حضوردر بیمارستانها در خدمت بیماران و در تغسیل و تدفین اموات این بیماری خدمت می کنند قدردانی می نمایم و توفیق همه آنها را از خداوند متعال خواستارم.