دیدار دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معظم له

در اسلام بُعد فرهنگی از سایر ابعاد مهمتر است/اساس کار علمی حوزه و دانشگاه اجرای دستورات خداوند متعال است.

photo_۲۰۲۱-۰۳-۱۵_۱۲-۳۶-۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع در دیدار با دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک اعیاد ماه شعبان و اشاره به ابعاد سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اسلام فرمودند: در اسلام بُعد فرهنگی از سایر ابعاد مهمتر است. اگر در بُعد فرهنگی دستورات اسلام بصورت کامل اجرایی گردد، سایر ابعاد نیز به در جامعه به سمت تکامل خواهد رفت. خداوند در آیه ۱۶۴ سوره آل عمران به خاطر نعمت هدایت منت بر مومنین نهاد که پیامبری از جنس مردم برانگیخت تا مردم حرکات و رفتار او را دیده ، و آن الگوی حسنه را سرمشق خود قرار دهند. که این نشان از اهمیت کار فرهنگی در اسلام است.
معظم با اشاره به اهمیت حکمت و ارزش های الهی در اسلام فرمودند: انبیا حکمت را به مردم یاد می‌دادند تا آنها متخلّق به اخلاق حسنه و حکمت شوند. هر جمعیتی یکسری ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی دارند. حکمت های قرآنی ارزش‌های اسلامی است که هر کس به آنها دست پیدا کند خیر کثیر به او رسیده است. خداوند همین مطالب را نیز در سوره مبارکه جمعه بیان نموده است اساس کار علمی حوزه و دانشگاه همین دستورات خداوند متعال است.
مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به بحث جدایی حوزه و دانشگاه که ترفند دشمنان است گفت: سیره امام صادق علیه السلام آن بوده که همه شاگردان در کنار هم تربیت شوند و هیچ جدایی در کلاس های درس ایشان نبوده است. حوزه و دانشگاه و همه ابعاد جامعه باید با هم متحد باشند. نمونه این اتحاد ، مسخّر شدن غرب و سایر کشورها و حتی تمام ادیان توسط حکومت های اسلامی در قرون گذشته است اما جریان‌های استکباری و فرهنگ های سکولاری با تغییر فرهنگ ها در کشورهای اسلامی باعث این جدایی شده اند گفت که همه این موارد برخلاف خواسته قرآن و اسلام است.