دیدار سردار قاآنی با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مد ظله العالی

قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران دو ویژگی مهم و اساسی دارند؛ یکی برخورداری از امکانات مادی و دیگری، اخلاص و توکل و اعتماد به خداوند

565d4a12-2408-4b15-ab4c-1387057b1985

سردار قاآنی با حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی صبح روز پنجشنبه دیدار و گفت وگو کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در این دیدار با اشاره به ویژگی قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشتند: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران دو ویژگی مهم و اساسی دارند؛ یکی برخورداری از امکانات مادی و دیگری، اخلاص و توکل و اعتماد به خداوند است که آن را از قوای مسلح دیگر کشورها متمایز می سازد.

ایشان تصریح کردند: نگاه نیروهای نظامی دیگر کشورها، فقط مادی است که سعی می‌کنند با انواع و اقسام سلاح‌ هایی خودشان را پیشرفته نشان دهند وغیر از مادیت چیز دیگری وجود ندارد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند و با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام در مورد اهمیت بحث جهاد گفتند: روایات زیادی در زمینه اهمیت جهاد و پاداش جهادگران به دست ما رسیده است.

ایشان بیان داشتند: رسول مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرمودند:تمام خیر و خوبی ها در شمشیر و در زیر سایه شمشیر است و شمشیرها کلید بهشت و جهنم هستند. قوام زندگی مردم را فقط شمشیر که در راه خدا به کار برده شود تأمین می‌کند.

مرجع عالیقدر شیعیان ادامه دادند: در روایت دیگر پیامبر فرمودند « لِلْجَنَّةِ بَابٌ یُقَالُ لَهُ بَابُ اَلْمُجَاهِدِینَ یَمْضُونَ إِلَیْهِ فَإِذَا هُوَ مَفْتُوحٌ وَ اَلْمُجَاهِدُونَ مُتَقَلِّدُونَ سُیُوفَهُمْ وَ اَلْجَمْعُ فِی اَلْمَوْقِفِ وَ اَلْمَلاَئِكَةُ تَتَرَحَّبُ بِهِمْ فَمَنْ تَرَكَ اَلْجِهَادَ أَلْبَسَهُ اَللَّهُ ذُلاًّ وَ فَقْراً فِی مَعِیشَتِهِ وَ مَحْقاً فِی دِینِهِ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَعَزَّ أُمَّتِی بِسَنَابِكِ خَیْلِهَا وَ مَرَاكِزِ رِمَاحِهَا. بهشت یک دری دارد که مخصوصاً مجاهدین است ، مجاهدین حرکت می‌کنند به طرف آن در که بروی آنها باز است، آنها که حرکت می‌کنند شمشیرهایشان همراهشان است، این یک مطلب بزرگی است که در روز قیامت تجسم اعمال نه تنها اعمال، اخلاق، نیت‌ها آنها مجسم می‌شود، در فیافه انسان همراه انسان مجسم می‌شود که او در دنیا چه کاره بوده است، این تجسم به اندازه‌ای روشن است که از همان قیافه‌هایشان معلوم می‌شود که در این دنیا مثلاً چه کاره بوده‌اند.

در ابتدای این دیدار، سردار قاآنی گزارشی از عملکرد و فعالیت های سپاه قدس و تحولات منطقه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ارائه نمودند.