دیدار جمعی از اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با معظم له

روز نوزدهم دی از روزهای مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران است و باید همواره این روز گرامی داشته شود.

94f2c507-ec8b-4d7d-ba93-ba2a804080e5

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با اساتید بسیجی حوزه علمیه قم با گرامیداشت سالروز نوزدهم دی 1356فرمودند: 19 دی ماه 1356 از روزهای مهم و سرنوشت ساز انقلاب اسلامی ایران است و باید همواره این روز گرامی داشته شود.
معظم له با اشاره به آیه سوم سوره آل عمران « وَكَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ كَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَكَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» فرمودند: از آغاز انبیاء الهی همواره در مقابل استبداد و استکبار به نبرد برخواسته و مردم را به سعادت و رستگاری دعوت نمودند و در این مسیر سختی ها و مصائب را تحمل کردند و علماء که در این آیه از آنان به «رِبِّیُّونَ » تعبیر شده است همواره در مسیر پیامبران گام نهادند تا مردم را از استبداد و استکبار رهایی بخشند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه به بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی ( رحمت الله علیه ) پرداخته و فرمودند: امام (راحل) یک ذخیره الهی بود که توانست با قیام خود هم استبداد داخلی و هم استکبار جهانی را شکست دهد و دست آنان را از این سرزمین کوتاه کند و استقلال و آزادی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.
مرجع تقلید شیعیان به بیان ابعاد گوناگون شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: معنویت امام (رحمت الله علیه) و توکل ایشان یکی از برجسته ترین ویژگی های ایشان بود، که توانست ملت ایران را بیدار و در مقابل استکبار جهانی بسیج کند.
معظم له با بیان اهمیت انقلاب اسلامی در زمان معاصر اظهار کرد: امام (راحل) اسلام را در سطح جهان زنده کرد، از این رو تمامی محرومان و مستضعفان چشم به نظام مقدس اسلامی ایران دوخته اند و ما باید شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و در مقابل فتنه های دشمنان ایستادگی کنیم.
مرجع تقلید شیعیان جنگ تحمیلی را نمونه‌ای از فتنه انگیزی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی عنوان کرد و فرمود: دشمنان با حیله‌های گوناگون مسلمانان را در کشور‌های مختلف به جان هم انداخته اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد می کنند.